Så mycket har hänt med Isak på några veckor! Han har blivit en stor kille. Mycket beror nog på att det verkligen lossnat med språket. Nu bubblar det ur honom hela tiden, och han har inga problem med att härmas och lära sig nya ord. Det är förstås väldigt roligt att lyssna på honom och ibland undrar man hur tankebanorna går. Fantasin är det inget fel på och rollekarna avlöser varandra. Ibland kan han till och med leka själv, det är framsteg! Han har även börjat sätta ord på sina känslor och säger att han blir ledsen när pappa går till jobbet och att han saknat honom..
Även sjungandet har tagit fart. Det var som att det lossnade efter ett besök på öppna förskolan förra veckan. Han sitter med gitarren och spelar, och vill gärna att vi andra ska dansa.
I veckan hade jag och Isak lite kvalitetstid tillsammans. Vi var och badade med Malte och hans mamma. Det var verkligen jätteroligt och Isak är ju som en fisk i vattnet. Men nog tyckte han att det var lite märkligt att vi åkte utan Maja.. För honom så sitter ju vi ihop, "mammamaja" :)
När Maja börjat stöka på nätterna är det väldigt skönt att Isak sover som en stock. Somnar utan problem och stök, numera i den stora sängen i rummet. "Mamma, den här sängen är mjuk.."
Och så bråkar vi ju förstås. Han är expert på att inte lyssna och man får tjata och tjata och tjata.. Då kan han säga ifrån "mamma sluta bråka med mig.." Men så är det väl med 2,5-åringar.
| Cykla på trehjulingen behärskar han bra vid det här laget. Här är vi hos farmor och farfar när pappa ska premiärjaga älg. |
| Bolibompa på datorn är ju roligt alltså. Och man antar ju att det kommer vara så i några år framöver. |
| Gottegrisen slukar i sig resterna av äppelpajen. |
| Bäst att ha på sig hörselkåporna när man vispar våffelsmet, man vet ju aldrig vad som händer.. |
| En av de finaste och varmaste dagarna i oktober. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar