Isak har börjat sitt 7 veckor långa sommarlov och vi har redan hunnit vara upp till tornedalen en sväng. Förutom att åka traktor, som nu är Isaks favoritsysselsättning så har vi gjort massa annat också. Så håll i er, här kommer en bildkavalkad som heter duga!
![]() |
| I Svanstein har farmor och farfar gjort i ordning den här lilla lekstugan. Isak älskar den förstås! |
![]() |
| Han bjöd mamma och Maja på fika. |
![]() |
| Nedanför huset finns det får på bete och lite läskiga är dom tycker Isak. Fast egentligen är dom ju hur snälla som helst och vill ju bara ha mat. Han kommer nog lära sig det i sommar. |
![]() |
| Sen bar det av till mormor och morfar. Där fick Maja träffa kusinen Tim, 5 år, första gången. Och ni ser ju, lyckan är total! Maja tokskrattade varje gång hon såg Tim. Och det var ömsesidigt, Tim konstaterade att "hon är ju faktiskt ganska söt". Tim bjöd ju inte bara på bus utan även på vattkoppor! |
![]() |
| Man kan även åka i skopan när morfar kör. Mormor och Tim är förstås med. |
![]() |
| Här får Isak, Tim och Siri åka i släpet efter "lilltraktorn", väldigt populärt! |
![]() |
| Lite traditionell lek i sandlådan med Siri blev det också. |
![]() |
| Det var väldigt varmt och skönt hela veckan. Maja har vant sig vid värmen och lider inte lika mycket nu. Får hon bara vara i skuggan och sprattla så är hon nöjd. Hon ligger mest stilla och verkar inte ha bråttom att börja snurra runt eller ta sig framåt. Att jämföra med Isak som började åla när han var 6 månader.. |
![]() |
| Traktorer, grävskopor, lastbilar, mopeder.. det är Isaks grej det! |
![]() |
| Det är väldigt roligt när storebror har tid att busa med Maja lite.. Hon är kittlig och det har han lärt sig. |
![]() |
| Matstolen har blivit Majas nya favoritplats. Inte för att äta, utan bara för att ha bättre koll på allt som händer runt omkring. |
![]() |
| En dag åkte vi till Kiruna för att hälsa på släkt och vänner. Och för att besöka Kirunafestivalen förstås. Isak provade några karuseller, men det var väl bara den här som blev populär. Tåget som gick alldeles lagom långsamt var den enda som Isak bara ville åka mer i. |
![]() |
| Den här masken eller draken var lite väl läskig.. här är han dock lyckligt ovetandes om det. Tur han hade mormor att hålla hårt i. |
![]() |
| Väl tillbaka i Umeå hade vi en vecka att spendera själva på dagarna eftersom Mattias fortfarande jobbade. Det var helt underbart väder och vi var ute vid nån strand nästan varje dag. |
![]() |
| En dag var vi vid kyrkstugan, vid Nydalasjön. Där hamnade vi mitt i en öppen förskoleträff med sångstund. Isak och Moa satt med en liten, liten stund men sen var det dags för bad igen. Det bästa var nog att de hade en massa leksaker som man fick låna.. |
![]() |
| Här är vi ute i Tavelsjö, där stranden är jättefin. Plask på bryggan med Moa är skoj, men det roligaste är nog att bada. Isak är inte alls rädd för vatten, inte ens kallt vatten. |
![]() |
| Och så kom dom, vattkopporna. Samtidigt på båda barnen. Båda har varit ordentligt prickiga och haft feber av och till. Speciellt Maja har sovit riktigt dåligt. Men överlag har det gått bra och det känns skönt att vi båda varit hemma under tiden och att vi nu kan bocka av det på listan. |
![]() |
| Dom ser ju för söta och roliga ut alltså! |
Nu väntar 5 veckors gemensam ledighet för hela familjen. Det kan ju bara bli hur bra som helst!
Glad sommar!!
Finast bilder som vanligt! Bilden där Isak kittlar och busar med Maja är ju bara för söt. Avundsjuk på fina lekstugan blir jag oxå, vill ha! :)
SvaraRaderaHoppas ni får jättehärliga veckor nu åsså syns vi direkt(!) både vi och ni är tillbaka i Umeå!
KRAM