Alla i familjen, utom Maja, har njutit till fullo av den näst intill tropiska värmen som var förra veckan. Sol och bad hela dagarna, det är ju så man vill att hela sommaren ska vara.
Maja växer och utveckas alldeles för fort nu, 5 månader idag! Nu är både bumbon och gåstolen framme och hon gillar det! Hon är även riktigt intresserad av det vi äter, så nu har hon fått smaka på gröt i några dagar, och faktiskt så åker det ner mer än det kommer ut.
Isak pratar mer och mer och det är verkligen roligt att lyssna på honom. Det är mycket " aa (jag) komma faffa, momma (farmor)" " aaa komma mommo, moffa" och även till kompisarna är han på väg ofta, både till Moa och Malte. Han älskar att vara ute, lekrummet blir det inte ens stökigt i.
För 2 veckor sedan hade vi besök av farmor och farfar och det är fantastiskt att se hur mycket han tycker om dom och tyr sig till båda. Han grät i en timme när dom åkte hem, våran fina lilla kille..
 |
| Bumbon, en favorit. |
 |
| Självklart måste ju storebror också prova. |
 |
| Spanar på gräsklipparen.. |
 |
| Isak var sjuk några dagar och då har han ro i kroppen att pyssla med sånt här.. Men den är inte klar ännu, nu när han är frisk hinner han bara sätta typ 3 pärlor innan han måste springa vidare. |
 |
| Maja med farmor. |
 |
| Så här trött kan man vara, somnar stående. Det här var nog en tidig kväll när vi skulle försöka hålla henne vaken så hon inte nattsuddar så mycket.. |
 |
| Sommarens grej! Isak älskar att blåsa såpbubblor! |
 |
| Moa var här en av de varmaste dagarna och badade med Isak. De plaskade i poolen i flera timmar, då behöver man en glasspaus ibland. |
 |
| Plask, plask.. Som fiskar var de båda två. |
 |
| Maja fick ju förstås också prova poolen. Hon tyckte nog det var riktigt skönt.. Ända tills storebror började hälla vatten på henne. |
 |
| Isak tog även ett premiärdopp i älven med pappa. Det var tydligen inte så kallt som man kan tro.. |
 |
| Maja testar gåstolen och Isak måste ju visa hur man gör. Hon lyckas faktiskt ta sig fram lite, men mest är det storebror som styr.. |
 |
| Kvällsgröten, än så länge i Bumbon. Men snart kommer Majas Tripp-Trapp, då får hon sitta bredvid storebror vid matbordet, |
 |
| Mellis i lekparken med Malte och Moa en eftermiddag efter dagis. |
 |
| En annan dag var till Malte och provade hans pool. Pojkarna hade väldigt roligt, det var ju första badet den här sommaren. |
 |
| En utlykt till Strömbäck hann vi också med förra veckan. Isak doppade tårna i havet med Emmelie, eller "mimmi" som han kallar henne.. |
Åhh va fina sommarbilder! Vi vill att solen kommer tillbaka nuuu!!!
SvaraRadera