tisdag 24 maj 2011

Så fina så hjärtat smälter

Syskonkärlek, jag säger bara det. Det måste vara det finaste som finns! Isak tar varje chans han får att pussa och krama Maja. Han berättar en massa saker för henne och väntar på att hon ska svara :) Och Maja har ju nu upptäckt hur rolig storebror är. Hon skrattar gott, så hela hon hoppar, åt hans upptåg.

Maja har hunnit bli 4 månader och på den dagen döptes hon (bilder kommer). Hon är mestadels nöjd och glad, så länge vi är i närheten i allafall. Har nu senaste dagarna börjat ogilla att vara själv, man ska prata med henne då lyser hon som en sol. Tyvärr kan man ju inte göra det hela dagarna då man har en storebror som kräver sin del också.
Isak har nu tagit ett steg närmare att bli blöjfri. Nu är det kortkalsonger som gäller hela dagarna, även på dagis. Det är bara när "nummer 2" ska göras som han vill ha blöja fortfarande, men annars går det verkligen jättebra! Men nattblöjan känns som att det är länge kvar tills den är borta.


Man märker att Isak tycker det är roligt att Maja blivit större. Tänk att kunna leka tillsammans snart.

Nu trivs Maja bra på mage igen. Kan vända på sig men gör det inte så ofta ännu.

Lässtund med pappa. Isak har, efter en lång paus, börjat gilla böcker igen. Ett tag var det bara film som gällde när det var nedvarvning på kvällen.

Liten håller på att bli stor. Han verkar vara i gränszon vad gäller sova på dagen. Ganska ofta blir det att han somnar i soffan hemma. Vägrar dock sova i vagnen.. Konstigt barn, som alltid annars velat sova ute.

Är man trött så är man.. Hon verkar annars ha tagit över stafettpinnen från storebror, gillar inte att sova inne! Eller hon somnar bra inne, men sover bara ca 20 min. Lägger man ut henne i vagnen kan hon sova 2 timmar.

Så här gillar Isak att sitta med lillasyster.

4 månader alltså, tiden rusar.

1 kommentar:

  1. Men gullungar! Isak är ju bara för go, bättre storebror får man leta efter. Och vilka fina syskonbilder, bra jobbat! :)

    SvaraRadera