tisdag 24 maj 2011

Dopet

14 maj 2011 döptes våran Maja Charlotte Suup i Umeå Stads Kyrka. Dopet var fint och lite dramatiskt då Isak höll på välta dopfunten. Det gick dock bra, Emmelie hann fånga Isak och jag fångade bordet.
Emmelie är Majas fadder och sjöng en fantastiskt fin sång. 
Dopbarnet skötte sig utmärkt. Hon somnade i pappas famn ganska fort, men vaknade ju förstås när vattnet kom på huvudet. Barngästerna utforskade kyrkan utan att ställa till med något :)
Efteråt fikade vi i Församlingsgården och det var tydligen stökigt, men jag tror att alla barnen hade mycket skoj!
Till hjälp att ordna allt detta hade vi förstås mormor och farmor, TACK!
Och tack till er andra för att ni kom och för de fina doppresenterna. Två Kånken ryggsäckar blev en Haglöfs ryggsäck och en "min första bok" :)

Dopceremonin

Isak får hjälpa till att hälla upp vattnet.

Hela familjen! (Notera bakgrunden..)

Far och son

Maja med sin fadder, Emmelie.

Siri kollar in psalmboken

Så här kul hade barnen! I bakgrunden August och Alma.

Så här rolig var Maja under HELA fikastunden. Hur hon kunde sova i det stöket är för mig obegripligt.

Självklart fick vi hjälp att öppna Majas presenter, här av Malte och Siri.

Isak hade ro att öppna ett paket sen sprang han iväg igen, som han brukar göra.

1 kommentar: