måndag 2 maj 2011

Påsklovet i bilder!

Vi hade 2 härliga veckor i norr. Snö, sol, skoter, grillning och bara mys!!

I skoterpulkan redo för en dag ute. Fullt utrustad med hörselkåpor, goggles, tutte och snuttefilten :)

Isak och Siri vill ju självklart vara med mormor/farmor när hon pimplar. Hon har fullt upp med att hålla reda på 3 pimplar i hålet. Ingen fisk den här gången dock.

Isak ser verkligen ut att njuta av sin Festis..

Morbror Erik fick köra en del skoter med barnen.. Isak var ju lite rädd för skotern i början, det är nog mest ljudet som är skrämmande. Men han blev ju van till slut och då ville han inte gå från skotern.

Så här gott sov Isak och Siri i skoterpulkan varje dag vi var ute. Hur mysigt ser det inte ut!

Maja och pappa i vindskydd.

Varmkorvslunch hos mormor.

Man blir trött av att vara ute hela dagen, då måste man vila..

2-åringarna sitter på pottan samtidigt. Isak är faktiskt riktigt duktig nu och är alltid utan blöja när vi är hemma. Och vi har även börjat träna på att åka iväg utan, vilket gått bra hittills. Det underlättar ju nu när han inte behöver ha så mycket kläder på ute.

Badar tillsammans! Isak hade ögoninflammation när vi åkte upp vilket syns ganska tydligt här. Siri och Maja klarade sig från det faktiskt.

Nakne kocken hjälper mormor att vispa grädde till moster Toves tårta. Hon fyllde 20 år!

Isak är grym på att sopa! Tänk om han var lika bra på att städa hemma också..

Maja 3 månader och lillebror Uusitalo nästan 3 veckor. En eftermiddag fick vi besök av Mia, Elsa och lillkillen. Riktigt mysigt och det känns tråkigt att vi bor så långt ifrån varann och inte träffas så ofta.

Våran glada tjej!

Ibland var hon faktiskt vaken när vi var ute. Men oftast åt hon bara för att sen somna om. Hon mådde nog också gott av den friska luften.

Som sagt, sussade sött för det mesta..


Siri var väldigt bestämd med i vilken famn Maja skulle sitta. Nu ville hon "låna bebisen", annars var det mycket "sätt bort bebis" :)

Isak kör traktor med morbror Erik, mycket roligt!

Hemma hos farmor och farfar fanns det inte mycket snö kvar. Där roade Isak sig med att köra gräsklippartraktor med farfar istället.

Isak och "momma" som han kallar farmor för :) Han har ju fortfarande sina egna ord för många saker. Men vi förstår honom och det är ju huvudsaken.

Här har han fått låna en traktor av Martin, Hannes och Ida. Än så länge var han för liten för att kunna trampa men det var ju roligt ändå.

Morfar och Maja

Precis lika galet som det ser ut.

Tänk att bo i hus, med en stor gård som man kan leka på.. Nångång blir det väl verklighet för oss också. Isak stortrivdes iaf! I början på veckan när vi kom till mormor kunde vi faktiskt åka kälke, men sen blev det lite väl lerigt..







1 kommentar:

  1. Fina bilder, som vanligt! Kusinerna är så söta tillsammans, ser ut som dom har det väldigt mysigt och roligt. Värdefullt att dom har varandra!

    SvaraRadera