måndag 28 mars 2011

Liten blir större

Maja har hunnit bli 2,5 månad och är ju redan förbi "pyttestadiet" när hon inte bara ligger och myser i famnen. Hon söker kontakt och visar verkligen att hon gillar när man pratar med henne. Hon skrattar och gurglar och charmar alla. Jag hade förstås fel när jag trodde att hon var större än Isak, han var några hundra gram större vid 2 månaders ålder. Man glömmer verkligen fort! 
Förra veckan var vi ju i Hemavan med 6 tjejer och hade en fantastisk helg. Maja stortrivdes med all uppmärksamhet förstås och sov gott i den friska fjälluften. Kanske är den som fått till hennes nattsömn, hon sover för tillfället hela nätter utan att äta. Man törs ju knappt säga det högt, men man njuter ju, det gör man!

Isak har så smått börjat gilla att vara ute igen, vilket gör att han så klart är mer nöjd inne också. Han leker mestadels med spisen och lagar mycket mat som han bjuder oss på.
Hemma klarar han sig utan blöja och kissar på pottan. Målet får nog vara att vara torr till sommaren.
Senaste veckan har vi haft det så lyxigt att Mattias varit hemma med oss. Vi har varit på Leos, lekt ute och träffat kompisar.


2 månader




Utsikten från Höstvägen i Hemavan.


Våran kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar