måndag 13 februari 2012

Vi ser ljuset!

Efter tidernas jobbigaste januari börjar vi nu se ljuset igen. Och inte bara solljuset. Vi har varit sjuka. Jag var riktigt förkyld i nästan 2 veckor. Maja är ju nästan alltid snorig. Och Isak, han åkte på en magbakterie och hade diarré en vecka. Dessutom sov båda barnen uselt under den här tiden. Isak kom ner till oss varje natt och Maja stökar ju av och till och hamnar ofta hos oss till slut. Våran säng är inte gjord för 4 personer!! Men nu (peppar peppar) är vi friska och barnen sover bättre.

Den här veckan får Mattias förhoppningsvis ta bort skenan och kanske kan han kasta kryckorna snart. I fredags var det besiktning av huset som vi ska köpa. Som det ser ut nu får vi tillträde 1 maj och blir då Stöckebor!


Vardagen rullar på här hemma. Just den här veckan är Isak hos mormor och morfar, men annars är han på dagis sina 15 timmar och han trivs så bra där. Det har varit riktigt kallt ett tag så vi har mest varit inne och lekt. Mer och mer börjar de leka tillsammans, men inte så mycket att det underlättar något för mig på dagarna direkt :) Isak har varit riktigt mammig, vilket inte är så konstigt eftersom Mattias inte kan göra så mycket. 
Det här roar sig barnen med nu för tiden:







Ser ut att vara ett viktigt samtal.

Farfar var här några dagar och hjälpte till att aktivera de rastlösa barnen.


Kärlek!


Vattendjuren

Xylofonen, favoritleksaken just nu.

Just nu får inte Maja sova på dagen förrän hon ätit lunch, och då går det ju så här ibland.


Och snart blir det 3-årskalas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar