Själva julafton var vi i Svanstein, men lagom till julmiddagen och tomten kom även mormor och morfar på besök. Tomten var självklart väldigt spännande och Isak var ganska reserverad och det tog några paket innan han vågade hämta ett själv. Men kramen uteblev. Förstås fick både Isak och Maja galet många och fina julklappar..
Nyåret firade vi hos mormor och morfar tillsammans med morbror Erik och familj, morbror Matti med familj och moster Tove. Jag kan inte komma ihåg när det varit så behagligt väder under jul och nyår, -5 grader och soligt. Det brukar vara -30 så man inte ens vill sticka ut näsan. Så det blev många åk med bobben och skidorna.
Nästa år kanske vi kan fira jul och nyår i vårt nya hus.. :)
| Smaskar julmat med morfar. Bäst var leverpastejen. |
| Nybastad Maja.. |
| Isak fick skidor i julklapp. Han var riktigt duktig och framför allt tyckte han att det var roligt! (i bakgrunden en öppen Torne älv, har nog inte hänt så länge jag kan minnas..) |
| Maja hittade en hel påse med skumtomtar, det är lycka det! |
| Skulle hjälpa pappa att sätta ihop det nya garaget, men det var ju så mycket roligare att köra med nya timmerbilen istället. (och ja, Isak gillar fordon, av alla slag..) |
| Fast frisörsetet som Siri fick var ganska roligt det med. |
| Maja fick premiäråka pulka i det härliga vädret. |
| Undrar vad Isak och moster Tove spanar på? |
| Det var verkligen riktigt fina vinterdagar.. |
| Nyårsmiddagen. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar